środa, 2 marca 2016

Bizancjum w ARiMR


Dziś na konferencji prasowej Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Daniel Obajtek przedstawił wstępne wyniki audytu za okres lat 2008-2015. Poniżej prezentujemy fragment przedstawionego dziś wstępnego audytu:

WNIOSKI DOTYCZĄCE FUNKCJONOWANIA POLITYKI PŁACOWEJ:

W latach 2008-2015 łączna wysokość nagród przyznanych wszystkim pracownikom Agencji wyniosła 281 744 321 zł. Nieproporcjonalnie wysoka część z tych nagród przypadła na kadrę kierowniczą. W ocenie autora Raportu, wypłacanie tak wysokich nagród miało na celu utrudnienie dostępu opinii publicznej do informacji o rzeczywistych wynagrodzeniach pracowników zatrudnionych na stanowiskach dyrektorskich. Wielu z tych pracowników w okresie zatrudnienia w Agencji w ostatnich latach otrzymało po kilkaset tysięcy złotych [z tytułu] samych nagród. Powyższe świadczy o tym, że nagrody za pracę w Agencji były kierowane do wąskiej grupy kadry dyrektorskiej związanej z rządzącymi partiami. Kierownictwo Centrali ARiMR (Prezesi, Zastępcy Prezesów, Dyrektorzy Departamentów i Zastępcy Dyrektorów Departamentów)otrzymało nagrody w wysokości razem 10 162 665 zł na średnio 83 osoby. (Ponad 122 tys. zł średnio na osobę). Kierownictwo Oddziałów Regionalnych (Dyrektorzy Oddziałów Regionalnych i Zastępcy Dyrektorów OR) razem 7 255 636 zł na średnio 54 osoby (ponad 134 tys. zł średnio na osobę). System przyznawania nagród opierał się na przesłankach tak uznaniowych, że wręcz niemożliwa była weryfikacja zasadności przyznawania.

WNIOSKI DOTYCZĄCE DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH ORAZ SZKOLEŃ

Nie do zaakceptowania z etycznego, nawet prawnego punktu widzenia jest sytuacja, w której z budżetu Agencji przeznaczonego na promocję instrumentów pomocowych dla rolników, wspierano działania wizerunkowe rządzącej koalicji przeznaczając znaczną część środków finansowych na spoty, reklamy i audycje w środkach masowego przekazu przychylnych partiom rządzącym. Łączna kwota środków wydanych w latach 20108-15 na działalność promocyjno-informacyjną wyniosła: 36 166 687, 94 zł. W roku 2015 na same materiały w zakresie działalności informacyjno-promocyjnej ARiMR wydala 918 000, 00 zł. W ostatnich 7 latach ponad 7 000 000 zł. 
Gigantyczne środki – rażąco nieproporcjonalne do potrzeb, zostały wydane przez ARiMR na szkoleni, kursy, studia podyplomowe, narady – łącznie w latach 2008-2015 – 53 905 377, 04 zł. Stwarza to podejrzenie, ze szkolenia mogły być prowadzone wyłącznie w interesie podmiotów prowadzących te szkolenia.
W przeprowadzonego audytu wynika, że tzw. działalność promocyjna była szczególnie kosztowna w okresach kampanii wyborczych i polegała na działaniach wizerunkowych promujących rządzące wówczas partie.


Na zakończenie Prezes Daniel Obajtek poinformował na konferencji, że podjął decyzję, aby środki na promocję
w 2016 r. zapisane w budżecie Agencji jeszcze przez poprzedników, nie były jak dotychczas wydatkowane na luksusowe gadżety dla działaczy i prominentów, lecz w formie zakupionych zestawów edukacyjnych trafią do wiejskich przedszkoli.

Więcej informacji na stronie: http://www.arimr.gov.pl/





1 komentarz:

  1. Usuńcie ze swoich szeregów Krysiuka - ten gość kojarzy się z układem giżyckim pod patronatem Strażewicza /nie lubię/

    OdpowiedzUsuń