sobota, 30 lipca 2016

Elektryfikacja linii Ełk - Korsze (oczywiście przez Wydminy)





Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy z Olsztyna do Ełku, przez Korsze pojedziemy o prawie 40 min krócej. Projekt inwestycji kolejowych na Warmii i Mazurach został już zaaprobowany przez ministra infrastruktury i budownictwa, a we wrześniu powinien zostać przyjęty przez rząd. We wtorek (26.07.2016 r.) na konferencji prasowej w Olsztynie szczegóły programu przedstawili wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit i prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel. Wiceminister Szmit jest pewien, że realizacja zapisanych w projekcie Krajowego Programu Kolejowego modernizacji - w połączeniu z planowanymi inwestycjami drogowymi, budową kanału przez Mierzeję Wiślaną i "obiecującym początkiem" działalności lotniska w Szymanach - przyniesie radykalną poprawę tzw. dostępności komunikacyjnej Warmii i Mazur. Podkreślił, że jest to tym bardziej istotne, że na rozwoju linii kolejowych zyska zwłaszcza północno-wschodnia, dotychczas najbardziej zaniedbana pod tym względem część regionu. 



2 komentarze:

  1. Ktoś kto popiera elektryfikację i modernizację tej trasy jest albo regularnym idiotą, albo działa w obcym interesie. Po przekopaniu mierzei wiślanej i wybudowaniu portu w Elblągu, cały fracht z zachodu i USA poleci przez środek Mazur na Ukrainę itd. To ma być towarowy korytarz transeuropejski niedouki. Popierając tą przebudowę szkodzicie Mazurom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szmit się nie zna na kolei, bo nawet nie ma kierunkowego wykształcenia, podobnie jak Adamczyk. W moim odczuciu pan Szmit działa przeciw interesowi państwowemu i społecznemu, natomiast w interesie budowniczych tej trasy naganiając im kasę. Jeśli pan Szmit bardziej czuje się lobbystą, to nie powinien już być ministrem.

    OdpowiedzUsuń